woensdag 5 november 2014

We worden langzamerhand een uitzondering!

Vandaag weer naar Rotterdam voor controle.  Na het gebruikelijke bloedprikken koffie met iets lekkers erbij. Daarna naar de wachtkamer. Meestal loopt het minstens een half uur uit maar vandaag maar 5 minuten. Alle uitslagen zijn weer goed. Geen eiwitten in het bloed en verder zijn alle waarden goed. Dus dit was de laatste controle van dit jaar. In januari 2015 de volgende.
Volgende maand is het 3 jaar geleden dat ik, de dag voor mijn verjaardag, een zware chemo kreeg die mijn immuunsysteem moest platleggen en zoveel mogelijk foute cellen moest opruimen.Een paar dagen later kreeg ik mijn stamcellen weer terug die een paar weken eerder waren verzameld. De stamcellen moesten mijn immuunsysteem weer "opstarten".  Achteraf zijn dat dus geweldige verjaardagscadeau's geweest want sindsdien staat de ziekte stil. Volgens mijn arts begin ik zo langzaam tot de uitzonderingen te behoren. Meestal komt de ziekte veel eerder terug!. Wat mij betreft mag ik de komende 30 jaar nog een uitzondering blijven.

4 opmerkingen:

  1. Gelukkig Pim, blijf maar een 'uitzondering'. Ik ken gelukkig nog meer zo'n uitzonderingen ;-) CMP-Vlaanderen richt om het half jaar een symposium in en daar zag ik een aantal jaren een lotgenoot die al lang met Kahler leefde. Uiteindelijk werd het 22 jaar met MM geleefd. Tussen mijn 1ste autologe sct en de 2e zaten 6 jaar complete remissie. Een vriendin kreeg een tandemsct in 2004-2005 en is nog niet 'hervallen'. 3 jonge dames (2 in leeftijd tussen 30 en 40jaar) hebben het niet meer over Kahler, lijken het goed te doen. En een vriendin uit Gent die in stadium 3 zat en een mini-transplant kreeg met donorbroer zal in december 14 jaar op de teller kunnen zetten waarvan al een aantal jaar medicatieloos. Moge je wens (laatste zin van je logje) waarheid worden ! Je weet maar nooit. Hartelijke groet, Lut

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Lut,
      Dank je voor je reactie. Goed om te lezen dat er veel mensen goed en lang lezen met Kahler!

      Verwijderen
  2. Het lezen van uw blog ,geeft mij veel steun , mijn man heeft Kahler, as maandag worden bij hem de stamcellen geoogst ,de lange weg die we moeten gaan zal zwaar zijn ,maar na het lezen van uw blog ,heb ik wederom goede hoop
    Mvg
    Nel Kranendonk

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Nel,
    Goed om te lezen dat mijn blog steun geeft. De komende tijd zal niet gemakkelijk zijn maar verlies het einddoel niet uit het oog: nog vele goede en " gezonde" jaren!

    BeantwoordenVerwijderen